loading...

فیلم باز حرفه ای

کری فیشر - بازگشت جدی   بیکینی های فلزی پرنسس لیا از همان لحظه ای که در بازگشت از جدی شروع به کار کرد ، با یک طرفداران مرد نوجوان سری ستارگان جنگ آکورد فوری پیدا کرد. اما همه عاشق لباس \"برده لی

کری فیشر - بازگشت جدی

مهزیار تخاصمی بازدید : 74 چهارشنبه 09 بهمن 1398 : 13:16 نظرات (0)

کری فیشر - بازگشت جدی

 

بیکینی های فلزی پرنسس لیا از همان لحظه ای که در بازگشت از جدی شروع به کار کرد ، با یک طرفداران مرد نوجوان سری ستارگان جنگ آکورد فوری پیدا کرد. اما همه عاشق لباس "برده لیا" نبودند. در حقیقت ، بسیاری از بینندگان آن را به عنوان نمونه بارز در عینیت جنسی و رفتار جنسی در مورد سریال تنها شخصیت زن بارز در آن زمان نشان می دادند. کری فیشر ، که لیا را بازی می کرد و باید ده ها سال بحث و گفتگو در مورد لباس انجام می داد ، به دیزی ریدلی ، ستاره فیلم The Force Awakens هشدار داد ، "برده ای مثل من نباشی ... شما با آن لباس برده مبارزه می کنید. "

 

طراحان دو قطعه بدنام تأکید کرده اند که آنها هرگز قصد نداشتند که لباس این فیلم سینمایی شود. اگی Guerard Rodgers و Nilo Rodis-Jamero طراحی آثار هنری فرانک فرازتا را برای جلد شاهزاده خانم مریخ ساختند. جورج لوكاس این ایده را دوست داشت و از آنجا كه می خواست چیزی "ویژه" برای صحنه باشد ، آن را بدست آورد.

 

فیشر به دلایل بیشتر از یک مورد توجه بیشتری به مجموعه خود هنگام پوشیدن استپ جلب کرد. از آنجا که به معنای واقعی کلمه از فلز ساخته شده بود ، لباس در جای خود باقی نمی ماند. او به یاد می آورد: "پس از عکسبرداری ، مرد غرفه باید مرا بررسی کند." "او می گفت ،" خوب ، خوب است. بیایید برویم. "" گرچه فیشر ممکن است عاشق لباس آشکار نباشد ، اما او حاضر به قربانی شدن آن نشد. در طی بحث و گفتگو در مورد چهره های "برده لیا" ده ها سال بعد ، او به سرعت خاطرنشان كرد كه مدت كوتاهی این شخصیت در اسارت با كشتن جبا - با زنجیر خودش به پایان می رسد.

 

فیشر در توییتر گفت: "این زنجیره تنها مرا" بردگی "كرد ، تا اینكه من بتوانم از این چیزهای جالب استفاده كنم تا بتوانم SlUL SWUPLTON SUPERTONGUED SLUG را بكشم و او را به بی نهایت بچرخانم." مثل همیشه ، فیشر آخرین و بهترین حرف را داشت.

 

شاهزاده خانم مریدا - شجاع

شاهزاده خانم مریدا - شجاع

 

پرنسس مریدا از Brave به عنوان یکی از کمترین شاهزاده خانم های دیزنی دیزنی مورد ستایش قرار گرفته است. از امتناع او از ازدواج تا مهارت های شگفت انگیز تیراندازی با کمان و اصرار او مبنی بر اینکه موهای مجعد او آزاد است ، مخاطبان احساس کردند که مریدا یک قدم در جهت درست است - بنابراین وقتی دیزنی بعداً او را عروسک کرد ، ناامید کننده تر بود.

 

هنگامی که مریدا رسماً به عنوان یازدهمین پرنسس دیزنی معرفی شد ، این شرکت درمورد تصویر جدیدی از لیز اسکاتلندی حضور پیدا کرد و تعدادی از طرفداران راضی نبودند. نقاشی 2 بعدی به مریدا چهره ای باریک تر ، چشم های بزرگتر و ظاهری پر زرق و برق تر می بخشد. مدیرعامل شجاع ، بروندا چاپمن سخنان خود را كاهش نداد و گفت: "من فكر می كنم این كار ظالمانه ای است كه آنها با مریدا انجام داده اند. در ظاهر سکسی "بیا اینجا" و جنبه لاغر نسخه جدید وجود دارد. این وحشتناک است! مریدا ایجاد شد تا آن قالب را بشکند - برای اینکه دختران جوان را به یک مدل نقش بهتر ، قوی تر ، یک مدل نقش برجسته تر ، چیزی از ماده بدهد ، نه. فقط یک چهره زیبا که منتظر عاشقانه است. "

 

دیزنی در پاسخ به این بحث و گفتگو گفت: همه پرنسس ها هر از گاهی به ظاهر جدیدی داده می شوند و نسخه خاص Merida فقط یکی از بسیاری از موارد خواهد بود. این شرکت معتقد است كه این طرح را انتخاب كرده است زیرا مریدا می خواهد برای تاج گذاری ویژه "لباس بپوشد". این واقعیت که Merida از لباس پوشیدن در Brave متنفر است و در اولین فرصت از لباس فانتزی او جدا نمی شود ، ظاهراً در طراحی شخصیت نقش ندارد.

 

رایان رینولدز - X-Men Origins: Wolverine

رایان رینولدز - X-Men Origins: Wolverine

 

شما ممکن است آن را از حافظه خود مسدود کرده باشید ، اما رایان رینولدز قبل از Deadpool در Deadpool بازی کرد. متاسفانه ، در اولین سفر خود به عنوان شخصیت X-Men Origins: Wolverine ، فیلمسازان تصمیم گرفتند شجاعانه از هر کاری که می توانند انجام دهند برای توهین به طرفداران استفاده کنند. آنها کت و شلوار او ، از جمله ماسک او را از بین بردند ، و دهان او را خیاطی کردند - شخصیتی را که به معنای واقعی کلمه به عنوان "رحم با دهان" یاد می شود ، از نظر جسمی نتوانستند صحبت کنند. حتی کارگردان گاوین هود اعتراف کرد که Deadpool در فیلمش اشتباه کرد و توضیح داد که متناسب بودن شخصیت Deadpool در یک فیلم PG-13 دشوار است.

 

استودیوی ADI که جلوه های مخلوق را برای این فیلم به کار می برد ، ویدئویی را تهیه کرد که تمام قسمت هایشان از داستان Deadpool را توضیح می داد. این هنرمندان بر این باورند که استودیو قصد ندارد Deadpool را به طور کامل در Wolverine شکل دهد ، فقط مجموعه ای برای آنچه او می تواند در فیلم بعدی شود. یک هنرمند پیشنهاد داد: "اگر به عنوان یک Deadpool جنین فکر می کنید ،" ممکن است معنای بیشتری پیدا کند. "

 

گال گادوت - زن شگفت انگیز

گال گادوت - زن شگفت انگیز

 

اگر هر بار نیکل داشتید که لباس Wonder Woman باعث جنجال شود ، احتمالاً ده نیکل دارید. از بین کمیک ها به صفحه نمایش ، لباس ابرقهرمان DC با گذشت سال ها بارها مورد توجه قرار گرفته است ، بنابراین جای تعجب ندارد که از دومین گال گادوت که برای بازی Wonder Woman در DC Extended Univers وارد سیستم شده بود ، تعدادی از اندیشمندان و هواداران بلافاصله در مورد چقدر اشتباه او سر و صدا کردند. عملکرد او در Batman v Superman بسیاری را که ادعا می کردند خیلی نازک است و چهره قهرمان ندارد ، ساکت کردبحث و جدال به همین جا ختم نشد. به نظر می رسید آخرین لباس آمازون نسبتاً مناسب بود ، هرچند که بسیاری از مردم از کفش ناراضی بودند — Wonder Woman مجبور است دور پا بکشد و پاشنه پا را به پاشنه پا بکشد ، که بسیاری معتقدند این موارد غیر ضروری بوده و تأکید بر تمایل جنسی بر قدرت دارند.

 

اگرچه ممکن است پاشنه ها عملی ترین چیز برای یک ابرقهرمان نباشد ، اما بقیه لباس های فیلم کاملاً فكر می شد. طراح مایکل ویلکینسون درمورد ایده های خود در مورد ظاهر امضای خود با Pret-a-Reporter صحبت کرد. وی به هواداران اطمینان داد: "ما می خواستیم چیزی فوق العاده نیرومند بسازیم و او را به عنوان یک جنگنده مشروع تصویر کنیم." "عشق زیادی وجود داشت که به همه جزئیات رسید و باعث شد او واقعاً مانند یک جنگجو قدرتمند و مشروع به نظر برسد." اکنون مردم به این شکایت رسیده اند که Wonder Woman موهای زیر مو ندارد - به نظر می رسد قهرمان هرگز استراحت نخواهد کرد.

 

برایس دالاس هوارد - دنیای ژوراسیک

برایس دالاس هوارد - دنیای ژوراسیک

 

اگرچه مخاطبان عموماً عمل دایناسورها و مردی را که از هیولاهای ماقبل تاریخ فرار می کرد ، دوست داشتند ، اما یک مشکل بزرگ در دنیای ژوراسیک وجود داشت: پاشنه های برایس دالاس هاوارد. هوارد بازی کرد کلر ، یک مجری بلند قامت است که به پایان می رسد در گل و باران ، و بتن مرطوب در حال اجرا است و هرگز برای لحظه ای پمپ های برهنه خود را از دست نمی دهد. حتی در هنگام فرار از یک T-rex ، این پاشنه ها روی پاهای او چسبیده اند. دشوار نیست بدانید که چرا مخاطبان مشکلی داشتند: پاشنه کفش در این شرایط بدترین کفش ممکن برای پوشیدن است و پمپ ها باید از جادو ساخته شده اند زیرا هرگز نزدیک به سقوط در هیچ یک از ماجراهای خارج از جاده او نبودند.

 

اما هوارد از این انتخاب دفاع کرد و به یاهو گفت! اخبار ، "من بهتر است که وقتی کفش روی پاهای خود را دویدم ، دویدم. بنابراین این دیدگاه من در مورد آن است. فکر نمی کنم او آپارتمان هایی را با خودش به همراه داشته باشد. برای من ، واقعاً منطقی بود که او در آن شرایط بسیار غیر منطقی قرار بگیرد زیرا او به جنگل تعلق ندارد و با این وجود خودش را در آنجا می یابد و باید سازگار شود. " این که پمپ ها را دوست دارید یا نه ، باید از توانایی هوارد در اجرای آنها بدون شکستن مچ پا تحت تأثیر قرار بگیرید.

 

سیلوستر استالونه - قاضی درود

سیلوستر استالونه - قاضی درود

 

قاضی درود به دلایل مختلف کمتر از عالی است ، یکی بودن اوقات زیادی برای رابر اشنایدر و دیگری مسخره کردن شیوه سیلوستر استالونه که "من قانون هستم!" اما برای طرفداران دیرینه شخصیت ، این بدترین اتفاق نبود.

 

در کمیک ها ، قاضی درود به طور معروف هرگز کلاه خود را از دست نمی دهد ، اما سیلوستر استالونه آن را در کمتر از 20 دقیقه از دست می دهد. ایده اصلی کارگردان دنی کان برای نگه داشتن تاری ، خشونت و NC-17 بود. او می خواست این فیلم به کمیک ها نزدیک شود و از کلی لحن طنز برخوردار باشد. از طرف دیگر استالونه یک کمدی صاف و دلپذیر می خواست. به گفته کانن ، استالونه بازنویسی های بی شماری را می خواست و همیشه به خنده های بیشتر فشار می آورد. به علاوه ، او دید کمتری از شخصیت خود داشت. "داد؟ یک مدل نقش؟ شما باید شوخی کنید! این مرد مهره است!" علاوه بر ایجاد تغییرات در فیلمنامه ، استالونه در مد شخصیت نیز حرفی برای گفتن داشت.

 

همانطور که استالونه می خواست طراح لباس مد باشد ، لباس های فیلم تا حدی توسط اما پرته و جیانی ورساچه طراحی شده اند. ظاهرا ، ورساچه فکر می کرد که آینده بر روی متن های مختلف اجرا شود ، زیرا آنها به شدت در طرح های اصلی و بلااستفاده او ظاهر می شوند. آلن گرانت ، نویسنده طنزهای Dredd ، گفت: "داستان وابسته به استالونه بود ، که به نظر من خود را خیلی جدی می گیرد." وقتی کارل Urban به عنوان ستاره راه اندازی مجدد 2012 2012 Dredd اعلام شد ، بلافاصله به هواداران اطمینان داد که می خواهند کلاه ایمنی را ترک کنند.

 

مورین اوسالیوان - تارزان و همسر او

مورین اوسالیوان - تارزان و همسر او

 

تارزان همیشه در لباسهای پارچه ای در اطراف جنگل پرسه می زند و هیچ کس به نظر نمی رسد. اما هنگامی که مورین اوسالیوان یک گروه مشابه را برای بازی در نقش جین در تارزان و همسرش در سال 1934 اهدا نکرد ، باعث یک عصبانیت شد. O'Sullivan ، با بازخوانی نقش خود از Tarzan the Ape Man ، دو سال پیش ، یک دامن کوچک و دامن بسیار آشکار پوشید. لباس بد جین همه فیلم بود و بسیاری از خانمها را بیرون زد.

 

مورین اوسالیوان اظهار داشت که فیلمسازان خواهان حساسیت هستند. در ابتدا ، جین به هیچ وجه سینه بند و بالایی نخواهد داشت و باید از برگهای استراتژیک و چنین آن پوشیده شود. این نتیجه ای نداشت وقتی سرانجام اوستالیوان لباس خود را گرفت ، احساس کرد که کاملا خوب است و هرگز فکر نمی کرد که رسوا شود. او به یاد می آورد: "اما این باعث چنین طغیانی شد." "نامه ها وارد شدند ... هزاران زن که به لباس من اعتراض می کردند. ... به من انواع مکانهایی ارائه شد که بتوانم به شرم خود بروم و از عموم بی رحمانه ای که آماده پرتاب سنگ به سمت من بودند ، در شرم بروم. "

 

دفتر Hays (جایی که فیلم ها برای جلوگیری از بی حرمتی سانسور شدند) به همان اندازه عصبانی بود. در تمام دنباله های بعدی ، جین لباس بسیار سنتی تری به تن کرد. تارزان و همسرش یکی از آخرین فیلمهای پیش کد بودند که نشانگر آخرین نگاهی به دست و پا و پسرهای جوان ران فوقانی بود.برای مدتی در سینماها شرکت کنید.

 

تیدا بارا - کلئوپاترا

تیدا بارا - کلئوپاترا

 

هنگامی که فکر می کنید یک لباس صحنه و لباس برای 1917 خیلی مبهم است ، احتمالاً دختری را تصور می کنید که کمی مچ پا را نشان می دهد. اما تدا بارا در کلئوپاترا در سال 1917 برخی از لباس های آشکار سطح کهربا را پوشید. نکته مهم فروش فیلم 50 تغییر لباس جداگانه بارا بود ، و گرچه همه لباس ها رسوا نبودند ، اما تعداد کمی از آنها وجود داشت که اندکی برای تخیل باقی مانده بودند. در بررسی نیویورک تایمز آمده است: "[لباس] با دوره ای کاملاً مطابقت دارد که احتمالاً باعث کم نظری نمی شود."

 

اما بارا به دنبال هیجان ارزان نبود. او به نقش و نگار عمیق پرداخت و طبق گزارش با موجی مصر شناسی در موزه متروپولیتن برای تحقیق در مورد جزئیات معتبر لباس و جواهرات دوره کار کرد. بارا با لباس متوقف نشد ، او کاملاً روح روح کلئوپاترا را پر کرد. "این یک تئوری صرفاً در ذهن من نیست. من دانش مثبتی دارم که من تناسخ کلئوپاترا هستم. من کلئوپاترا را زندگی می کنم ، کلئوپاترا را نفس می کشم ، من کلئوپاترا هستم."

 

توصیه شده

بعدی

بازیگرانی که از لباسهایشان متنفر بودند

توسط کارل Smallwood

 

بازیگر بودن به طور طبیعی داشتن لباس مجلسی را برای به تصویر کشیدن شخصیت های مختلفی که سعی می کنید در صفحه نمایش بزرگ به وجود بیاورید ، شامل می شود. فرقی نمی کند که شما در حال بازی کردن یک نوجوان تند و زننده یا یک هیولا اتمی متوقف شده در شهر باشید ، به یک لباس نیاز دارید که آن را به مخاطبان بفروشید. حداقل همه لباس ها به همان اندازه ایجاد نمی شوند ، حداقل از نظر راحتی ، به همین دلیل بسیاری از بازیگران مسئول به تصویر کشیدن برخی از به یاد ماندنی ترین شخصیت های روی صفحه نقره در واقع از نفرت لباس مجبور به تنفر بودند.

 

هارو ناکاجیما به عنوان گودزیلا

گتی ایماژ

 

شخصیت ها خیلی بزرگتر از گودزیلا نیستند و معدود بازیگرانی افتخار قدم گذاشتن در کفش های فلس دار غول پیکر خود را به معنای رسمی دارند. از مشهورترین آنها ، هاروو ناکاجیما ، مردی است که Big Big G را در اولین فیلم خود در سال 1954 به تصویر کشید. به طور گسترده بهترین بازیگر را برای اهدای کت و شلوار گودزیلا و جادوگری در اطراف هیولاهای غول پیکر لرزه ای لگن به داخل شهرهای مقوایی ، ناکاجیما می دانست. مکرراً از اینکه چقدر افتخارآمیز بود مترادف با یکی از بزرگترین نمادهای سینمای ژاپن بود صحبت می کرد.

 

این به این معنی نیست که ناکاجیما مخصوصاً از بازی گودزیلا لذت برد ، زیرا این دادخواست تقریباً هر بار که او این بازی را انجام داد ، کشته شد - احساسی که توسط سایر بازیگرانی که مارمولک رادیواکتیو را روی پرده نشان داده بودند ، کشته شد. به گفته ناکاجیما ، اولین کت و شلوار گودزیلا بیش از 100 کیلو وزن داشت و آنقدر سنگین بود که فقط قبل از خسته شدن می توانست چند قدم در آن بردارد.

 

کمبود آب تهدید همیشگی بود در حالی که لباس ناکاجیما را مجبور می کرد هر فرصتی که به دست آورد ، عرق را از پیراهن خود بیرون بکشد ، که به ناچار باعث شد بوی بد لباس نیز بد بو شود. چیزی که فقط با این واقعیت پیچیده می شد که ناکاجیما گاهاً مجبور می شد در استخرهای غول پیکر و پر از ادرار و در لباس های کامل غرق شود. در حالی که شما هرگز انتظار ندارید که یک هیولای بزرگ اتمی را نشان دهید که بسیار فریبنده است ، شما نیز انتظار ندارید که آن را در ایستادن در خورش از عرق خود و پوست فرد دیگری قرار دهد.

 

کل بازیگران Star Trek: The Generation بعدی

 

طرفداران توجه Star Trek شاید متوجه شده باشند که لباسهای پوشیده شده توسط خدمه Enterprise در Star Trek: The Next Generation در فصل سوم این نمایش تغییر می کند. به نظر می رسد این تصمیم تقریباً کاملاً اتخاذ شده است ، زیرا لباس اسپندکس که در چند فصل اول پوشیده شده بود بوی وحشتناکی می داد و به پشت همه صدمه می زد.

 

مطابق ایده خالق Gene Roddenberry در مورد آینده ، زمان تساوی کامل بین جنسیت ها و ابزار یکنواخت ، همه لباس ها برای دو فصل اول ، تک آهنگ های Spiseex یونیکس بودند که برای نگاه آینده نگر بودند. برای اینکه لباس فرم تا آنجا که ممکن است براق به نظر برسد ، همه از لحاظ عمدی نیز دو اندازه خیلی کوچک ساخته شده اند. این باعث دو مشکل اساسی شد. یکی ، از آنجا که تمیز کردن اسپندکس دشوار است ، به زودی لباس شروع به بوی عرق بی رنگ و مواد شوینده تمیز کننده کرد. دو ، ساختن آنها به دو اندازه خیلی کوچک ، باعث شده تا همه دردهای کمر دردناک داشته باشند.

 

همه بازیگران TNG از لباس متنفر بودند و دائماً از بخش لباس لباس شکایت می کردند که به طور قهرمانانه از لذت آنها چشم پوشی می کردند که تا فصل سوم از بوی عرق پیاده نشوند. در آن مرحله ، عضو جدید لباس به نام باب بلکمن با رحمتی طراحی مجدد لباس ها را تشکیل داد تا از دو عدد پشم پارچه تشکیل شده باشد که نه بو داشت و نه باعث کمردرد می شد.

 

آنتونی دانیلز به عنوان C-3PO

گتی ایماژ

 

آنتونی دانیلز از زمان نمایش سه گانه اصلی Star Wars C-3PO را به تصویر می کشد و علاوه بر پیتر مایو (Chewbacca) از معدود بازیگرانی است که تقریباً درگیر هر پروژه عملی جنگ ستارگان بوده است. دانیلز همواره معتقد است كه لباس C-3PO واقعاً هرگز به این راحتی نبوده است و او صرفاً عادت كرده است كه این لباس را در طول سالها بپوشد.

 

در حقیقت ، به نظر می رسد که این بازیگر نوعی غرور عجیب و غریب به او اعتراف می کند و معتقد است که هیچ اعتقادی نداردبازیگر این فیلم "به اندازه کافی دیوانه" است تا لباس طلایی نمادین را اهدا کند. گذشته از این واقعیت که هزاران هوادار وجود دارند که احتمالاً کار خود را به صورت رایگان انجام می دهند ، مطمئناً صحیح است که لباس C-3PO از پوشیدن آن بسیار ناراحت کننده است. گرچه حداقل دیگر خطرناک نیست.

 

همانطور که دانیلز در مصاحبه ای با مجله People بازگو کرد ، به معنای واقعی کلمه دومین قدم او در هنگام پوشیدن لباس باعث شد که پای چپ تکه تکه شود ، و یک قطعه پلاستیکی تیز از پلاستیک را به سمت راست خود رانده است. احتمالاً دانیلز مجبور شد بقیه فیلمبرداری را بگذراند (بعضی از آنها در صحرای تونس اتفاق افتاد) این آسیب دیدگی را پرستاری کرد و در عین حال سعی کرد به همان اندازه آرام بماند و تا آنجا که ممکن است در داخل یک کت و شلوار پلاستیکی داغ جمع شود.

 

پیتر ولر به عنوان RoboCop

 

لباس RoboCop خود معروف ترین گران قیمت در مجموعه اصلی RoboCop 1987 بود. طراحی شده توسط هنرمند افسانه جلوه های ویژه Rob Bottin ، لباس هر دو عقب بود و به هیچ وجه آنچه را که بازیگری که قرار بود آن را بپوشد ، پیتر ولر ، در ذهن داشت. بنا به گزارش ، ولر هفته ها با یک هنرمند تقلید موفق به تحصیل پرداخت تا بتواند به طور دقیق حرکت کند ، در حالی که احساس می کند یک افسر پلیس روباتیک ناامید کننده است ، آموزش هایی را که لحظه ای که سعی کرد لباس را بگذارد از پنجره بیرون انداخت و فهمید که به سختی می تواند حرکت کند. .

 

این لباس برای ساعت ده ساعت طول کشید و حرکات ولر را چنان محدود کرد که او به طور جدی در فکر کنار گذاشتن کل فیلم بود. تنظیمات به سرعت در خواستگاری انجام شد تا ویلر بتواند آزادتر حرکت کند ، اگرچه بخش عمده ای از آن همچنان مانع از حرکت او به همان اندازه که او در ابتدا امیدوار بود بود. خوشبختانه ، برخی مربیگری اضافی از این هنرمند میمون یاد شده به ولر اجازه داده است روشی کم تحرک تر و ارگانیک تر ایجاد کند که احساس می کرد با محدودیت های لباس بهتر کار می کند.

 

با وجود این ، ولر هنوز هم عدم امکان رانندگی را غیرممکن دانست زیرا نیمه پایانی کت و شلوار برای جاسازی در یک ماشین خیلی بزرگ بود. با تولید قبلاً از زمان تصمیم گیری ، تصمیم گرفته شد تا ولر را بدون شلوار روبو سوار کنیم و او را از دور کمر شلیک کنیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 650
  • بازدید کلی : 1,714